Bedrijven willen duurzaam worden. Consumenten staan open voor verantwoorde producten. Boeren willen in balans met de natuur ondernemen. In ‘Broodje Utrecht’ komt dit allemaal bij elkaar. In deze sessie het verhaal achter een succesvolle ketensamenwerking. Dit doen we met boeren, inkopers van grote bedrijven en de drijvende kracht achter het concept.
Een sessie over hoe samenwerking in een keten tot verduurzaming leidt. Want het idee achter broodje Utrecht is op van alles toepasbaar.
De ingrediënten van Broodje Utrecht komen zoveel mogelijk van lokale boeren die de omslag naar natuurlijke landbouw maken. Grote bedrijven in de stad en diverse cateraars nemen de spullen tegen een fatsoenlijke prijs af. Daarmee krijgen de boeren financiële zekerheid om de omslag te maken. Het helpt de bedrijven om hun eigen duurzaamheidsdoelstelling dichterbij te brengen.
Het is niet alleen luisteren bij deze dag, maar ook proeven. Tijdens de lunch op de Top van Onderop wordt het broodje Utrecht geserveerd.
Sprekers:
Gerard Teuling, MVO Nederland, Boeren Natuurlijk
Patricia Temme, NS duurzaam ondernemen
Ramona Schalkwijk, Bloemenweidemelk